Telenor Games

Informasjon presentert på landstinget i 2019

Hensikten med Telenor Games

–Vitalisere/styrke bedriftsidretten i Telenor:
Styrke eksisterende aktiviteter og få flere medlemmer til lokallagene

–Etablere et standardisert konsept/en ny type konkurranse
 som kvalifiserer til et felles arrangement/en årlig TG finale – først i Norge så i alle Telenor-markeder

–Bidra til å bygge en felles kultur på tvers av alle ansatte i Telenor – både i Norge og internasjonalt

–Styrke Telenors omdømme som en attraktiv og helsefremmende arbeidsplass – lokalt og globalt

Slik gjør vi det:

–Disse kan delta: Medlemmer av BIL som er ansatt i Telenor

–TG er en lagkonkurranse der det konkurreres i lag bestående av 4 personer.

–Hvert lag kan registrere 4 til 6 navngitte personer som kan veksle på å delta i de ulike aktivitetene/konkurransene.

–Hvert lag skal i utgangspunktet stille med 4 personer i hver konkurranse. Lagene kan stille med 3 personer, men vil da bli trukket i deltakerpoeng. Er det færre enn tre deltakere kan laget ikke delta i aktiviteten.

–Lag skal kunne dannes innen avd /selskap /gruppe eller på tvers

–Hvert lag skal i utgangspunktet ha representanter for begge kjønn, men det konkurreres kun i en klasse.

–Det er det samme laget/de samme personene som deltar i lokale TG konkurranser som skal delta i en evt TG finale (om laget blir kvalifisert)

Aktiviteter

–Lokallagene står fritt til velge hvilke aktiviteter som skal inngå i lokale TG arrangement. Lokale TG aktiviteter vil naturlig ta utgangspunkt i de tilbud som finnes i lagene eller andre aktiviteter som enkelt lar seg gjennomføre.

–Minimum 3 aktiviteter skal være tellende pr sesong (3 høst/ 3vår)

–Lokallagene oppfordres til å legge opp til varierte aktiviteter innenfor basiskategoriene (balanse, styrke, utholdenhet, presisjon) samt lavterskeltilbud (feks trimtur, kanonball, trippelball)

–Aktivitetene skal ha et klart konkurranseelement – dvs de må kunne poengberegnes i hht en omforent poengskala (se neste slide)

–Det anbefales at lagene legger opp til felles TG aktivitetsdager – hvor lagene må stille samtidig for å kåre vinner. Arrangør vil fortrinnsvis kunne være de ulike gruppene i de lokale lagene (eg bowling, orientering, volleyball, fotball)

Poengberegning:

Deltakerpoeng :

- 2 poeng pr deltaker Et lag som stiller med 4 deltakere/fullt lag får: (4 x 2 poeng = 8 poeng) Et lag som stiller med kun 3 deltakere får (3 x 2 poeng = 6 poeng)

Resultatpoeng:

Lag som kommer på topp tre skilles med intervaller på to poeng.
 Fra 3. plass og nedover er differansen 1 poeng pr plassering.

Resultat/plassering:

Lagets resultat i den enkelte aktivitet vil være summen av deltalerpoeng og resultatpoeng.