Guide til ny webshop

Telenor har i mange år tilbudt medlemmene i Teleidrettsforbundet via lokallagene profilert treningstøy rabattert.  Treningstøyet er i et bredt utvalg tilrettelagt for aktuelle idrettsgrener.

For 2023 er prosessen godt beskrevet i "Vilkår og retningslinjer".

Kort forklart:

Webshop'en er "åpen" en varslet periode på våren og en periode på høsten. Medlemmer får 50 % rabatt på listepris.

Hvordan handle

Trykk på webshop knappen på din hjemmeside og du kommer til selve butikken.

Her vil du møte Telenor Bedriftsidrett sin webshop. For å kunne se priser og bestille tøy må du først opprette en bruker.  Har du allerede en bruker velger du bare LOGG INN.

For å opprette ny bruker:

Scroll ned på siden og velg «NY KONTO». Fyll inn påkrevd informasjon og trykk «Legg til».

Du skal få beskjed om å taste inn teamkode, denne blir oppgitt fra TIF når webshop'en åpner.

Når du har lagt varer i handlekurven, og skal betale, legger du inn rabattkode i feltet for «Discount code or gift card» og trykk «Legg inn». Da får du umiddelbart 50% på alt i handlekurven. Rabattkoden er unik for lokallaget du tilhører.

Du vil da få en bekreftelse sendt til e-posten du  registrerer.

Når du er logget inn vil prisene på tøyet bli synlig  og du kan begynne å handle.

Prisen du ser her har 25% rabatt fra ordinær pris.

Betaling:

Når du er ferdig med å handle trykker du på handlekurven i høyre hjørne.

Velg Gå til betaling og følg stegene.

Merk: Du handler som privatperson og setter derfor ikke hake i bedrift.

Du kan velge å betale med Visa, PayPal eller Faktura.

For ytterligere vilkår og retningslinjer kan du lese mer om dette her

Spørsmål og Svar

For å handle profiltøy må du gå til: https://trimtex.no/no/teleidrettsforbundet/

Logg inn og begynn å handle.
Hvis du ikke allerede har bruker må du opprette dette under valget: Ny Konto

• Logg inn i webshopen og bestill Spark Trøye og shorts.
  • Send deretter en mail til torbjorn.bekkelien@telenor.com og oppgi hvilket draktnummer du ønsker.

TIF har vedtatt en ny tildelingssmodell der tildelingen fra TIF baseres kun på Telenor-ansatte medlemmer.  Det er altså ikke støtte fra TIF til lokallagene basert på eksterne medlemmer i lokallagene.

Hensikten med å registrere det lokale bedriftsidrettslaget i Brønnøysund er todelt:

- Det er nødvendig med eget organisasjonsnummer for å kunne opprette en bankkonto for laget. =>registering i Enhetsregisteret.

- Registrering i Frivillighetsregisteret gir mulighet for grasrotandel og momskompenasjon.

Forberedelser.

Du trenger å skaffe følgende signerte dokumenter (word- eller pdf-format)
1. Stiftelsesdokument    -    her kan du benytte siste årsmøtereferat hvis dette dokumentet ikke er tilgjengelig
2. Siste årsmøtereferat   -   som dokumenterer valgte styremedlemmer
3. Lagets vedtekter

Du må skaffe til veie alle styremedlemmenes personnumre (11 siffer)!
Sørg for å få dem på en, for styremedlemmenes skyld, sikker måte, og slett mailene med dem etter at de er lagt inn i registeret.

Registrering.

Her er link til Brønnøysundregistrenes hjemmesiden; Informasjon vedr registrering av lag og foreninger.

Klikk er for å starte registrering av lag og forening: Registrere nye og endre eksisterende foretak og enheter - samordnet registermelding/

TIF og alle lokallagene bruker Visma Eaccounting.

Ny kasserer må få registrert seg som bruker av Visma for sitt lag.  Kontakt kasserer i TIF.

Se forøvrig informasjon om Visma under Økonomi.

Her må det  brukes eget skjema som fylles ut og leveres sammen med reisekvitteringene.

Skjemaet finner du her